tisdag 22 maj 2007

Längtar tillbaka till Herräng...

Jag hade tänkt skriva lite om Ung Vänsters riksting, på vilket jag och mina bloggsystrar spenderade helgen. Men så upptäckte jag att Erik Berg har skrivit så vackert om det att jag lika gärna kan ta genvägen att citera och hänvisa:
Ett riksting, en kongress, är ett bygge och ett skådespel, men även hastig och djup förälskelse. I de kamrater som bakom kulisserna i ett alldeles för litet kök lagar maten till 200 personer, de som kör bussarna, de som städar toaletterna och de som sätter upp sig på talarlistan för första gången i sitt liv för att ge sin syn på vad förbundet bör tycka om SFI eller föräldrakopperativ i glesbygden. (...) En förälskelse i presidiets propositionsordningar och dåliga skämt, i hälsningsanföranden från grannländer i väster- och öster, i smutsiga klassrumsgolv och smyghånglande tonåringar...
Läs hela inlägget "Votering begärd och skall verkställas" här. Ta också en titt på rikstingshemsidan. Hemskt fint.

Inga kommentarer:

Bloggar